دکتر جعفر علی‌گلی

دکتر جعفر علی‌گلی
0
سابقه 12000 ساعت مشاوره موفق

دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی به شماره 5347

تخصص ها

مشاوره درمان اختلالات فردی و روانکاوی

سوابق تحصیلی

دکتری روانشناسی

روانکاو با رویکرد اسلامی ایرانی نزدیک به ده سال سابقه روانکاوی

15 سال مشاوره نظریه‌پرداز درمان خودشناسی بر اساس نیازهای بنیادین

دکتری قرآن و روانشناسی از جامعه المصطفی (ص)

کارشناسی ارشد روانشناسی با گرایش خانواده از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

کارشناسی روانشناسی عمومی از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

دروس حوزوی: اشتغال به دروس خارج فقه

سوابق شغلی

مشاوره تخصصی در مراکز مشاوره قم و تهران شامل:

مرکز مشاوره نور ،صدرا، سبل السلام، مشاور دانشگاه قم از سال ۱۳۹۶ تا کنون، مشاوره طلاق در دادگاه‌های قم از شهریور ۱۳۹۷ تا شهریور۱۳۹۸، استاد و مشاور رسمی حوزه‌های علمیه از سال ۱۳۹۲ تا کنون

سوابق پژوهشی

تالیف کتاب: «رشد خلاقیت و شاخص‌های آن در روانشناسی و اسلام» چاپ انتشارات مؤسسه امام خمینی (ره) سال ۱۳۹۴.

تالیف کتاب شایسته تقدیر در کنگره شیخ طوسی رحمه‌الله سال ۱۳۹۵. 

مقاله علمی‌پژوهشی «ساخت و اعتباریابی آزمون اولیه مهارت حل‌مسئله بر اساس منابع اسلامی»، چاپ شده در شماره ۳۳ مجله علمی پژوهشی روانشناسی و دین سال ۱۳۹۵. همچنین مقاله‌ی برگزیده کنگره علمی پژوهشی علوم انسانی- اسلامی ۱۳۹۴ و چاپ شده در مجله این کنگره؛ «تحقیقات کاربردی علوم انسانی» (پاییز ۱۳۹۶).

مقاله «مقایسه الگوی خلاقیت در اسلام با الگوهای مطرح در روان‌شناسی»، فصلنامه تحقیقات بنیادین علوم انسانی، سال سوم، شماره۴، پیاپی۹، ۱۳۹۶ ‏(۳۰ صفحه – از ۹۷ تا ۱۲۸)

مقاله «نیاز اولیه انسان به پذیرش از دیدگاه قرآن و نظریات مطرح روانشناسی» کنگره‌ی علمی پژوهشی قرآن و علوم انسانی (رتبه ISC)، آذر 1396.

مقاله «تبیین عوامل شکل‌گیری و تحول دلبستگی در کودک بر اساس منابع اسلامی»، نویسنده دوم، تأیید شده در کنگره‌ی علمی پژوهشی قرآن و علوم انسانی (رتبه ISC)، آذر 1396.

مقاله «تحول نیاز انسان به آزادی و اختیار از نگاه قرآن و نظریه‌های مطرح در روانشناسی» تأیید شده در کنگره‌ی علمی پژوهشی قرآن و علوم انسانی (رتبه ISC)، آذر 1396.

مقاله «بررسی فقهی خلوت با نامحرم» تأیید شده در کنگره‌ی علمی پژوهشی قرآن و علوم انسانی (رتبه ISC)، آذر 1396.

مقاله «بررسی نظریه معرفت‌بخشی قرآن‌کریم» ارائه برای چاپ.

مقاله «بررسی فقهی-تفسیری آیه قوامیت مرد «الرّجال قوامون علی النّساء» کنگره‌ی علمی پژوهشی جایگاه زن و خانواده در تحقّق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی دارای رتبه ISC، مرداد 1397.

مقاله «بررسی فقهی خلوت با نامحرم در منابع شیعه و اهل سنت» تأیید شده و مقاله‌ی برگزیده در کنگره‌ی علمی پژوهشی جایگاه زن و خانواده در تحقّق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی (رتبه ISC)، مرداد 1397.

مقاله «نیاز اولیه انسان به احترام از نگاه قرآن با تأکید بر روش معناشناسی ساخت‌گرا و شناختی» مجله معارف قرآن، وابسته به دانشگاه علامه طباطبائی، زمستان۱۳۹۶.

مقاله «بررسی نیاز انسان به پذیرش در قرآن‌کریم با روش میدان معنایی» مجله علمی پژوهشی آموزه های تربیتی در قرآن و حدیث، دوره ۵، شماره۲، شماره پیاپی۱۰، بهار و تابستان ۱۳۹۹، صفحه ۲۰۹-۲۳۲.

سوابق تدریس

تدریس دروس زیر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی:

روانشناسی رشد ۱ و ۲

انگیزش و هیجان

فیزیولوژی عمومی

فهرست مطالب